ALGEMENE VERORDENING GEGEVENSBESCHERMING

Op deze pagina is vastgelegd hoe Wandelvereniging Schoonoord En Omstreken (SEO) omgaat met de aan haar toevertrouwde persoonsgegevens. Met welke instanties worden de persoonsgegevens gedeeld en waarom, en hoe hiervoor de toestemming van de betrokkenen is geregeld.

De privacyverklaring van de vereniging is ook in dit protocol opgenomen en er staat beschreven dat de privacyverklaring onder de aandacht wordt gebracht van allen die met de vereniging te maken hebben.

Persoonsgegevens

Wanneer iemand zich aanmeldt als lid of donateur van Wandelvereniging SEO, wordt naam, adres, woonplaats en emailadres gevraagd. In sommige gevallen laten leden of donateurs hun telefoonnummer achter. Deze gegevens worden opgeslagen in de administratie van de vereniging en worden alleen beheerd door de secretaris en penningmeester. Leden van onze vereniging zijn automatisch ook lid van de KWBN en hun gegevens worden daarom met de KWBN gedeeld.

Leden ontvangen voor hun lidmaatschap bij de KWBN korting op wandeltochten die zijn geregistreerd bij de KWBN, een digitale wandelpas, de jaarlijkse wandelagenda en het wandelmagazine Wandel.nl

Correspondentie met leden en donateurs gebeurt via email. Leden en donateurs krijgen voor elk evenement een email, zodat zij zich als eerste kunnen opgeven voor een wandelevenement en daarnaast nog 2 tot 4 x per jaar een nieuwsbrief. Ook staan evenementen en nieuws vermeldt op de website, regionale media en Facebookpagina van de vereniging.

Betaalperiode

Het toegezegde bedrag voor leden en voor donateurs wordt 1 x per jaar gevraagd middels een mail met een betalingsverzoek. Dit gebeurt in principe altijd in de maanden september/oktober. (geen vaste datum). Wij hebben geen automatische incasso. Leden en donateurs kunnen zich voor deze periode afmelden wanneer zij geen lid of donateur meer willen zijn. Dit kan via onze website of via het emailadres wandelverenigingseo@gmail.com. Tussentijds afmelden leidt niet tot teruggave van het geld. Men betaalt voor het hele jaar.

Na afmeldingen worden gegevens verwijderd uit de leden- of donateurslijst En worden van deze leden de gegevens verwijderd bij de KWBN.

Beleid rondom continuïteit

De leden- en donateursadministratie wordt beheerd door de secretaris en de penningmeester.

Alleen de penningmeester en de secretaris hebben toegang tot deze gegevens.

De privacyverklaring staat op een goed zichtbare plek op de website van de vereniging.

Foto’s

Voor het publiceren van foto’s met herkenbare personen zal altijd eerst toestemming worden gevraagd aan de betrokkene.

Bestuur Wandelvereniging SEO